top of page

Grifid Sentido Marea, august 2023

"Vacanta la mare din aceasta vară am ales sa o petrecem, după îndelungi căutări, la Grifid Sentido Marea, în Nisipurile de Aur.

Proaspăt reveniți din concediu, cu dor de mare și soare încă, postez mai jos impresiile, cu bune și mai puțin bune, despre unul din cele mai recomandate hoteluri de pe litoralul bulgăresc.  Rezervarea a fost făcută direct pe site-ul hotelului (mulțumim Litoral Bulgaria pentru codul de reducere ).

Drumul

Am ales în acest an pentru prima dată autocarul, și nu am regretat. Drumul a durat 5 ore și jumătate din București, atât la dus cât și la întors. Știam că în Nisipurile de Aur parcările sunt în general pline și se plătește o taxă de 20 leva pe zi (10 EUR). Am calculat combustibilul, taxele de drum și parcarea vs autocarul pentru 2 adulți și 2 copii și, întrucât în final ajungeam la aceeași suma, am ales a doua varianta care s-a dovedit a fi mai comodă și mai puțin stresanta pentru noi.

Hotelul și camera

Hotelul este situat în prima linie cu acces direct la plaja, în partea de nord a stațiunii, as spune chiar în cea mai frumoasă și liniștită zona. În tot hotelul am întâlnit personal de nota 10. Cum am ajuns ne-au întâmpinat zâmbind cu limonada de căpșuni și ne-au preluat bagajele spre camera.

Check-in se face începând cu ora 15:00. Noi am ajuns la 12:30, camera a fost gata și ni s-au pus brățările pentru a putea începe să ne bucurăm de toate facilitatile. Menționez faptul că exista un preț afișat de 25 EUR pentru Early Check in, pret care însă nu ni s-a solicitat. La fel, pentru Late Check out se poate achita o taxa de 35 EUR (Check out până în ora 15:00) sau 45 EUR (Check out până în ora 18:00).

Camera mare și curată, cu paturi confortabile și vedere superbă spre mare. Am avut rezervată Family Room - sea view. Curățenie se face zilnic, iar lenjeria se schimba la fiecare 3 zile. Am apreciat foarte mult topperul de saltea care a creat din doua paturi lipite un pat dublu imens.

Mâncarea

La capitolul mâncare, nu pot spune că a fost extraordinara, dar în general ai din ce alege. Au câteva feluri principale, doua feluri de pizza, doua feluri de paste (se fac pe loc), salate, fructe etc. Suntem la a 7-a vacanta la mare cu copiii încheiată fără enterocolite, febră sau alte probleme de sănătate (copii de 5 și 7 ani). Pentru masa de prânz am avut acces și la restaurantul de pe plaja de la Grifid Moko, ca alternativa - se poate merge zilnic și nu necesită rezervare.

Minusuri: Farfuriile în general nu sunt spălate bine. În fiecare zi le-am găsit lipicioase sau cu diverse urme pe ele, căutând unele cat de cat mai curate. Mi se pare un mare minus pentru un hotel care în rest este atât de curat.  De asemenea, mâncarea este foarte repetitivă și seri tematice sunt rare spre deloc. Am fost seara și la cele 3 restaurante A La Carte: Food of Bulgaria, Encanto Beach Italian Restaurant și Foodisiac. Postez mai jos atât poze cu meniurile, cât și cu felurile de mâncare comandate de noi.

Ca și paranteza, ca sa ajungi la restaurantul italian de la Encanto Beach treci prin tot restaurantul principal al hotelului, ocazie cu care am observat că mâncarea este identică cu cea de la Sentido Marea.

Băuturile

Cele din restaurantul din interiorul hotelului (care se deschide la ora 17) și de la recepție sunt foarte bune și de calitate. Băuturile de la Beach Bar și Pool Bar sunt de calitate slabă însă (mai ales cele alcoolice). Frappe-ul ok - cu mai multa sau mai putina cafea, depinde cine îl face  Sucurile neacidulate se toarnă din cutii, cele acidulate de la dozator. La restaurantul principal toate sucurile se găsesc doar la dozator.

Plaja

Lata, cu spațiu intre sezlonguri. Se practică rezervarea șezlongurilor dimineața devreme (nu am găsit hotel până acum unde acest lucru sa nu se întâmple). Nisipul fin, ar fi și mai fin fără mucurile de țigare aruncate și puse în schimb în scrumiera atașată de fiecare umbrela  Până în ora 10 mai găsești șezlonguri libere - nu în primele rânduri, însa oriunde ai sta este ok.

Intrarea în apa nu este foarte lina, dar atâta timp cât nu sunt valuri mari, acest lucru nu reprezinta un impediment din punctul meu de vedere. Se merge cam doi metri de la glezna la genunchi, apoi coboară brusc până peste talie apa și rămâne pentru o buna bucata de la nivelul taliei până spre umeri. Mai departe spre geamandură nu am avut curiozitate sa înot.

Piscinele

Una în interior și două în exterior. Cea mare din exterior are apa mai caldă decât cea pentru copii.

Aici nu exista aceeași practica de a rezerva șezlongurile, poate și pentru că la ora 9 se deschid și începând cu ora respectiva incep sa vină oamenii la șezlonguri, iar cei ce vin și rămân acolo.

Cu Family Room aveți acces gratuit la Aquapark-ul de la Grifid Bolero. Noi am mers o singura data, întrucât nu este foarte aproape și pentru noi nu a meritat drumul. La Bolero apa din piscinele pentru copii este calda, însă este foarte aglomerat, puțin loc pe margine pentru câteva sezlonguri, nu ai nicio șansă să găsești șezlong liber decât jos la piscinele mari (piscinele sunt pe diferite nivele, urci ca sa ajungi de la una la alta).

Entertainment și Kids Club

Slab spre foarte slab. Animatori plictisiți, care nu știu să interacționeze cu copiii. La Kids Club doi dintre ei pictează, al treilea decupează și părinții le dau hârtie, lipici sau culori copiilor, pentru că nu știu să ceara și nu prea primesc atenție. Sunt cam 4-5 copilași în general acolo. În nicio zi nu se fac activitățile afișate (în loc de construit Pinata au pictat pe foi de hârtie, în loc de pictat pe scoici au colorat tot pe foi, pentru că nu aveau de fapt scoici etc.). Mini Disco seara de seara identic și lipsit de orice urma de entuziasm. Aceleași melodii, același "scenariu" - de la o melodie la alta toți copiii sunt puși sa strige un alt nume de DJ. Am avut într-o singură seară după Mini Disco un spectacol de magie superb, la care am ras într-adevăr și care ne-a plăcut tuturor.

Stațiunea

Cum treci de Grifid Moko (imediat lângă Sentido Marea), începe zona de promenadă, cu tarabe multe, terase, muzica și unde plaja devine mai îngustă. Ai de unde cumpăra suveniruri, produse specifice bulgărești, îmbrăcăminte de plaja, colace, jucării, exista diverse atracții (mașinuțe, trambuline, roata etc.) si trenuleț ce traversează de dimineață până seara toată aleea principala - 5 leva/ persoana pentru o plimbare.

Cu plusuri și minusuri, ca peste tot, pot spune că aș mai reveni la acest hotel, cel puțin cat timp copiii sunt încă mici. Pentru noi a fost ideala locația, liniștea, faptul că toate sunt aproape și ajungi imediat de la hotel la plaja, la piscine, la Kids Club sau la restaurante. Suntem încă cu ochii în poze și amintirile în suflet, care vor rămâne acolo mult timp de acum înainte.

„Marea, o dată ce își aruncă vraja, o ține pentru totdeauna în plasa sa de mirare.”